Protest członków Rady Programowej Polskiego Radia. "De facto kampania wyborcza na rzecz Platformy i SLD"

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź

Warszawa, 22 sierpnia 2011
Rada Programowa Polskiego Radia S.A.
Warszawa

Zarząd Polskiego Radia S.A.
Warszawa

Szanowni Państwo!

Wyrażamy zdecydowany protest przeciwko sposobowi, w jaki Polskie Radio realizuje misję publiczną u progu kampanii wyborczej.

„W samo południe”, blisko godzinna audycja publicystyczna nadawana co  niedziela w Programie 1 PR,  nie spełnia standardów ustawy o radiofonii i telewizji ani regulaminów i rozporządzeń wewnątrz radiowych.

Od trzech tygodni prowadzący tę audycję red. Jan Ordyński zaprasza do studia   w y ł ą c z n i e    osoby sympatyzujące i popierające publicznie  rządzącą partię Platformę Obywatelską, pomijając głos opozycji nie-postkomunistycznej.

7 sierpnia br. do  audycji zaproszeni zostali Daniel Passent z „Polityki”, Andrzej Jonas z „Warsaw Voice” i Cezary Michalski z „Krytyki Politycznej”. 14 sierpnia Ordyński zaprosił Waldemara Kuczyńskiego i Tomasza Jastruna. 21 sierpnia br. zaproszeni to Janusz Czapiński, Seweryn Blumsztajn i Wojciech Maziarski.

Taki dobór rozmówców wyklucza z debaty publicznej opinie odmienne, nie mieszczące się w nurcie liberalno-lewicowym, czyli wyklucza głos bardzo poważnej części  narodu. Sprawia też, że Polskie Radio, medium publiczne, utrzymywane za publiczne pieniądze z abonamentu, prowadzi de facto kampanię wyborczą na rzecz Platformy Obywatelskiej i Sojuszu Lewicy Demokratycznej.

Sprzeciwiamy się stanowczo podobnym praktykom i żądamy  bezzwłocznego przywrócenia na antenę wymaganej ustawowo równowagi i pluralizmu politycznego i kulturowego. 


Teresa Bochwic,  członkini Rady Programowej PR  S.A.

Krzysztof Czabański, wiceprzewodniczący Rady Programowej  PR S.A.

Stanisław Janecki, członek Rady Programowej PR S.A.

Do wiadomości:

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji,

Rada Nadzorcza Polskiego Radia S.A.,

Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich,

Polska Agencja Prasowa,

„Rzeczpospolita”,

„Gazeta Wyborcza”,

„Nasz Dziennik”.


Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych