Marek Jurek: Dlaczego PJN nie idzie z Prawicą? "Widać gołym okiem, że są bezradni wobec kampanii Michała Kamińskiego"
opublikowano: 26 lipca 2011 roku, 0:30 | ostatnia zmiana: 3 sierpnia 2011 roku, 16:30
Fot. wPolityce.pl
Pora wyjaśnić nasze relacje z PJN. W okresie prezesury Joanny Kluzik-Rostkowskiej nie wchodziły w grę. Gdy dobiegało kresu jej przywództwo – zachęcałem Pawła Kowala, by ogłosił, że stając na czele PJN zrobi wszystko by wspólnie z innymi środowiskami zbudować nową republikańską prawicę, ideową i otwartą zarazem.
Proponowałem mu nawet (przykładową) nazwę – Nowa Rzeczpospolita, z deklaracją, że jestem gotów przekonać naszą partię do udziału w takiej próbie integracyjnej. Zachęcałem go nawet do wspólnej publicznej wypowiedzi, że chcemy to robić razem. Jednak Paweł Kowal zamiast wyraźnie zaznaczyć różnicę poglądów z panią Rostkowską – mówił jedynie o różnicy stylu („nie ma między nami różnic programowych, jest tylko różnica taktyki", Rzeczpospolita 5 VI br.).
Za priorytet przyjął utrzymanie jak długo się da współpracy z grupą zwolenników PO we własnym środowisku. Nowy PJN postanowił kontynuować stary PJN i bardzo się przy tym upierał. Nie działały również moje zachęty do wyraźnego zdystansowania się od kampanii Filipa Libickiego i Michała Kamińskiego, dla których głównym problemem polityki polskiej nie jest powołanie większości na prawo od centrum, zablokowanie wejścia do rządu radykalnej SLD-owskiej lewicy – ale walka z Jarosławem Kaczyńskim.
My chcemy zbudować prawicę chrześcijańsko-konserwatywną, samodzielną (a jak będzie wola z drugiej strony – partnerską) wobec PiS. Wobec rządu Tuska – dla którego Michał Kamiński nie widzi alternatywy – jesteśmy w zdecydowanej opozycji. Nie uważam, że politycy PJN (Paweł Kowal czy Elżbieta Jakubiak) wewnętrznie popierają kampanię Kamińskiego – ale widać gołym okiem, że są wobec niej równie bezradni, jak wcześniej wobec pani Rostkowskiej i Libickiego. Za taką „politykę" odpowiedzialności brać nie możemy.
W sprawie nowej formacji mówiłem Pawłowi Kowalowi na samym początku naszych rozmów, że jeśli chcemy ją przedstawić – trzeba działać niezwłocznie. I deklarowałem gotowość niezwłocznego działania. Nieuchronnie zbliżały się wybory, a rejestracja sądowa takiej zmiany wymaga przecież czasu. Choć mieliśmy w tej sprawie wstępne uzgodnienia – Koledzy nie podjęli żadnych praktycznych kroków prawnych i koniec końców zaproponowali po prostu start z PJN. Mam wrażenie, że do tego zmierzały od początku nasze rozmowy. Naszą wolę współpracy potwierdzały konkretne propozycje, gotowość oddania Kolegom pierwszeństwo w budowie nowej republikańskiej prawicy – ale propozycja startu z ich „projektu" nie jest żadnym porozumieniem.
I jeszcze jedno słowo, nieostatnie. Do wyborów idziemy w szerokim porozumieniu, jako Prawica. Gdyby Koledzy z PJN (skoro już za późno na prezentowanie nowych inicjatyw) zdecydowali się brać w nim udział – będą przyjęci serdecznie, bez sporów o pierwszeństwo, z całym uznaniem dla ich medialnej pozycji, tak jak wczoraj. Wiem, że to nie tylko stanowisko Prawicy Rzeczypospolitej, ale Unii Polityki Realnej i innych środowisk, z którymi startujemy. Naprawdę warto – w ten sposób Koledzy powiedzą mocniej, niż przez trzymanie się wyborczej nazwy, że Polska jest najważniejsza.
kategorie: Polityka
tagi: Jurek
Komentarzy: 165
Bravo MJ! Tak trzymać! mój głos macie. Szkoda mi Kowala (swego i nie tylko swego losu).
Mój też - razem bedą dwa. Naczelny talib IV RP w ataku. Strach się bać.
Panie Jurek, kiedy Pan zrozumie, że działanie w interesie ogółu może przynieść efekty tylko wtedy gdy jednostki podporządkują własne ambicje dobru większości czego dowodem może być jedynie praktyka własnych działań ? W chwili obecnej jest w Polsce tylko jedna licząca się silna prawica i Pan jej nie reprezentuje lecz zwalcza.
Panie POlak, czy nadrzędnym polskim interesem są koalicje samorządowe PISu z komuchami, czy takim nadrzędnym "polskim" interesem było wpuszczenie komuchów do telewizji publicznej, czy tym "interesem" był traktat lizboński,czy takim "interesem" było zorganizowanie tygodnia propagandy homoseksualnej na Ursynowie? Panie "Polak"trochę troski o Polskie przydałoby się iw Pana wypowiedziach.
PJN bardzo profesjonalnie sam się likwiduje. Do podręczników politologi przejdzie ich cazus, jak zmarnować koniunkturę polityczną.
Nie rozumiem, dlaczego Polacy popierają PIS. Chyba z umysłowego lenistwa. Bo ta partia niczego sensownego nie proponuje. Jedynym wytłumaczeniem jest frustracja na rządy Platformy. Ale popieranie cholery, bo nię obraziło na tyfus, to dość głupie.
Jaka toprawica to PIS pokazał na URsynowie organizując tydzień gejowski. a flaga gejowska zawisneła na budynku samorządu, w którym współrządzi PIS
Jedyna silna prawica coraz bardziej dryfuje w lewo. Sojusz z partia Jurka mógłby ten dry zastopować. Ale dlatego nie będzie tego sojuszu.PIS chce właśnie dryfowaćna lewicę, żeby mieć wolna rękę do takich sojuszy , jak w wielus amorządach razem z komuchami, czy w mediach publicznych, gdzie ceną za koalicję z komuchami było wywalenie Anity Gargas
panie jurek pan ze swymi pogladami nigdzie sie nie zmiescisz.pan jest zbyt radykalny i fundamentalny.ale za to trzeba pana szanowac.w obronie swoich przekonan odszedl pan z pis rzucil fotel marszalka.to robi wrazenie.
Wolę popierać Jurka z takimi poglądami, niż być oszukany przez polityków z "umiarkowanymi" pogladami. Czy kłamstwo gdy jest bardziej "umiarkowane", przestaje byc kłamstwem. Dlatego wole radykalna prawdę, niż "umiarkowane' kłamstwo.
M.Jurek nie rozumie (w co nie wierze), ze PJN byl ubecka wtyczka w PiS. Co ciekawsze, z jednej strony zachowanie Jurka w ten sposob, ze nie dostrzega tego, co dla kazdego myslacego jest oczywiste a z drugiej strony zachowanie Jurka w czasie kadencji PiS (wychodzil z PiS zeby rozwalic rzad a nie zeby szukac rozwiazania) wskazuje na to, ze Jurek odgrywa po prostu swoja role w kradnieciu glosow Polakom dazacym do zachowania Polski Niepodleglej. WSZYSTKIE GLOSY ODDANE NA Jurka czy tez PJN sa glosami ZMARNOWANYMI, poniewaz nie wejda do sejmu. W TEN SPOSOB Jurek i PJN robia wszystko, zeby ANTYPOLSKI herr Tusk WYGRAL! Glosowanie na Jurka i PJN jest z punktu wiedzenia interesow Polski przez Polakow jest IDIOTYZMEM I wrecz PRZESTEPSTWEM przeciwko im wlasnym interesom.
Większego głupka, jak Fritz to, na tym portalu nie ma.
fritz to moja ukryta ksywka
A ty to kto ? płatny obs.ywacz portalu czy ciasny umysłowo poplecznik doktrynera ?
Fritz, czy ty w ogóle odrózniasz prawicę od lewicy? z twoich komentarzy wynika, że niczego nie rozumiesz, a zachowujesz się jak niewolnik kaczyńskiego.
Fritz to jest eunuch kaczyńskiego
O świętojebliwi od Marka i Jurka się wkurwili--no dawajcie-lesne dziadki do wiwatu-dalej na kaczora i Fritza.
FRITZ-100% racji--niech oni już zostaną tam gzie są-teraz nie czas na pierdu,pierdu-teraz jest okres walki-Jurek tego nie rozumie-on ma jedno w glowie-aborcja/i słusznie/,ale to za mało-on niczego nie rozumie-nie moze byc partii jednego tematu.Po za parlamentem nic w kierunku STOP adopcji nie robi-on musi byc w sejmie-a ja tego juz nie chce.
Kto był "ubecką wtyczką"? Ta Pani, której J. Kaczyński proponował stołek wiceprezesa PiS, czy ten Pan, który robił PiS i J. Kaczyńskiemu kampanię wyborczą? Jeśli to prawda, to trzeba trzymać się jak najdalej od PiS, bo liderowi PiS brak podstawowych umięjętności dobierania ludzi!
Historia PJN - schowanie przez Bielana kodów do strony internetowej, szaleństwa Libickiego ws. Radia Maryja, kopnięcie w tyłek swoich kolegów przez Kluzikową, brak zdolności porozumienia z Prawicą Jurka. Dziękujemy i żegnamy.
PJN miał wielką koniunkturę: rozczarowanie PISem i Platformą. To wymarzona sytuacja dla każdej nowej incjatywy. I całą tą koniunkturę PJN zupełnie zaprzepaścił. nie sądzę, że w wyborach uda się im to odwrócić. Także zaprzepaszczenie porozumienia z Jurkiem dyskwalifikuje PJN.
Nie wiem na co liczy PJN. Bardziej antypisowska jest platforma, a bardziej wiarygodny prawicowo jest Marek Jurek. Dla PJN po prostu nie ma miejsca na polskiej scenie politycznej.
Marek Jurek to polityczny emeryt. Na nic się zdadzą te pean'y w jego intencji. To koniec!
Tak, jak w 1995 roku był politycznym emerytem Lech kaczyński.
Jurek to polityczny cienias. Nie porównuj go z Lechem Kaczyńskim. A poza tym silny ruch prawicowy musi odwoływać się do szerokiego elektoratu. Do Młodych, do inteligencji do przedsiębiorców! Jurek potrafi się modlić. A to za mało. Wiara w nową ewangelizację, religijne odrodzenie Polaków i nawrócenie się na drogę wskazaną przez JP II to ułuda i nierealne bajdurzenie. Propozycja Kowala była racjonalna. Dawała Jurkowi pierwsze miejsce na liście. Ale on chciał być, niestety, drugi tyle, że po Bogu.
Powiedział co wiedział, a że nic nie wiedział, to mówi głupoty.
Gostku - ten "szeroki elektorat" pozyskujecie robiąc tydzień tolerancji dla gejów na Ursynowie, chwaląc Gierka i Oleksego, dogadując się z SLD w TVP?
Jaśmin-dziadku-ty jesteś niekumaty-jest sojusz PO z SLD iPSL-dziadku-weż kapciory ,zioła i idz sie drzemnąc.
Zgadza sie, Jurek todupawołowa
ta"kultura" pisowska najbardziej zraża do PISu. Nikt poważny nie odda głosu na partię składajacą się z takich prymitywów.
Pjn wpadła w pułapkę"umiarkowanego-nie-wiadomo-czego",w której już przepadły SKL, Ruch Stu, PolskaPlusXXI, i legion innych projektów.
Mój głos też macie. Nie poddawać się.
a może z tym młodym norwegiem ?
Jasmin-co z młodym Norwegiem-chciał bys cos tego-za stary jestes-on woli młodych chlopców.
CZY W WIZJI JAROSŁAWA MARKA RYMKIEWICZA JEST MIEJSCE DLA BOGA? http://lukas.nowyekran.pl/post/21775,czy-w-wizji-jaroslawa-marka-rymkiewicza-jest-miejsce-dla-boga
CZY POLACY WYGINĘLI? ZIEMKIEWICZ, LEGUTKO, RYBA!!! http://lukas.nowyekran.pl/post/21621,czy-polacy-wygineli
ZAPRZAŃSTWO WEDŁUG MACIEREWICZA!!! http://lukas.nowyekran.pl/post/21452,zaprzanstwo-wedlug-macierewicza
KOBIETA, KTÓRA MIAŁA OTRUĆ ANNĘ WALENTYNOWICZ!!! http://lukas.nowyekran.pl/post/15541,kobieta-ktora-miala-otruc-anne-walentynowicz
STANISŁAW MICHALKIEWICZ O WARTOŚCIACH EUROPEJSKICH http://lukas.nowyekran.pl/post/21560,stanislaw-michalkiewicz-o-wartosciach-europejskich
"BUDZĄ SIĘ UPIORY PRZESZŁOŚCI, TOW. OLEKSY ZOSTAŁ STRAŻNIKIEM POLUCJI!" http://lukas.nowyekran.pl/post/21266,budza-sie-upiory-przeszlosci-tow-ol...
SIOSTRY RADWAŃSKIE POKAZAŁY "SALONOWI" GDZIE GO GŁĘBOKO MAJĄ!!! ZDJĘCIA, FILMY, WYWIADY!!! http://lukas.nowyekran.pl/post/10337,siostry-radwanskie-pokazaly-salonow...
MURDOCH, MORDUCHY, MORDECZKI - NAJNOWSZY FELIETON JANA PIETRZAKA http://lukas.nowyekran.pl/post/21490,murdoch-morduchy-mordeczki
OŚWIADCZENIE JAROSŁAWA MARKA RYMKIEWICZA ORAZ OGŁOSZENIE WYROKU(21.07.2011) FILMY!!! http://lukas.nowyekran.pl/post/21401,oswiadczenie-jaroslawa-marka-rymkiewicza-21-07-2011
SMOLEŃSK 17.06.2011 http://lukas.nowyekran.pl/post/21073,smolensk-17-06-2011
ZABÓJCA MARKA ROSIAKA CHCE PRZERWAĆ MILCZENIE!!! http://lukas.nowyekran.pl/post/10651,zabojca-marka-rosiaka-chce-przerwac-milczenie
ANTYPOLSKI OBŁĘD NA LITWIE!!! http://lukas.nowyekran.pl/post/21714,lietuviai-lietuviai-ber-alles
Redakcjo nie dopuszczaj do zaśmiecania swojego portalu reklamami innego portalu. Za reklamę się płaci, a tu reklama jest za bezdurno.
Redakcja często wykorzystuje te reklamy :)
1%. Mimo całej mojej sympatii dla p.Jurka kieruje on najsłabszym prawicowym ugrupowaniem. I PJN, i nowa partyjka Mikkego są silniejsze. Szkoda, że się nie dogadali, bo wciąż za prawicę będą uchodzić kłamczuchy z PiS.
O jakiej "partyjce JKM" piszesz, bo obecnie JKM nie reprezentuje żadnego ugrupowania widniejącego w rejestrze partii politycznych?
Moim zdaniem to Prawica Marka Jurka jest silniejsza. Ma bowiem patronat św. panienki a to samo w sobie wyklucza jakikolwiek, nie uwzględniający tego kompromis. Jurek to niereformowalny polityczny rozbijacz mający przekonanie, że to on w zastępstwie św. Piotra trzyma ster łodzi o nazwie Polska. Trudno porozumieć się z takim Liderem, tym trudniej gdy "życzliwi" w tym samym czasie preparują badania w których PJN otrzymuje zero procent a Jurek 3.
Nie wątpię, że w kategoriach teologicznych prawica p.Jurka jest silniejsza. Ale w kategoriach politycznych p.Jurek został znokautowany przez p.Mikkego w wyborach prezydenckich. Stroszenie piórek i udawanie pierwszej siły na prawicy jest oderwane od rzeczywistości. Szkoda, że znowu te 5-6% głosów wyborców prawicowych podzieli się na kilka list.
JKM jest postacią zupełnie niepoważną. jego program sprowadza sie do walki o wolne konopie. To jest narko prawica.
JKM "wygrał" wyb. prezydenckie, ale czy mają 41 JKM, by obsadzić każdy okręg kimś znanym? Jurek ma ponad 15 byłych posłów i senatorów. To rokuje zdecydowanie lepiej.
ANTYPOLSKI OBŁĘD NA LITWIE!!! http://lukas.nowyekran.pl/post/21714,lietuviai-lietuviai-ber-alles
Proszę podpisywać komentarze i linki własnym nickiem/nazwiskiem. Nie umieszczam tu linków nt. Rymkiewicza i rządu na Litwie. Ktoś nieumyślnie lub celowo podpisuje sie moim nazwiskiem. Piotr Strzembosz
Przepraszam Pana Panie Piotrze. To nie było zamierzone działanie. Nie zauważyłem, że Pana nazwisko wyświetla się automatycznie w momencie dodawania wpisu. To jakaś ułomność w systemie. Obiecuję, że nie dozna Pan już więcej przykrych niespodzianek. Z poważaniem Leszek.
Czasami "autor" wyskakuje automatycznie (o losowej nazwie wcześniej użytej przez kogoś)... coś nie tak z obsługą strony.
Dlaczego Marek Jurek martwi się o PJN ?
juz dziadosław się postarał aby prawica w polsce nie powstała
Z PJN nic nie będzie. To partia bez tożsamości, niewiarygodna, wewnętrznie i zewnętrznie zafałszowana (kradzież hasła wyborczego) i na dodatek uznająca się za pępek świata - JA JESTEM NAJWAŻNIEJSZY.
http://www.facebook.com/pages/TV-k%C5%82amie-TV-lies/252478121432425 Zapraszam
M. Jurek to typ podobny do Łopuszańskiego, jeżeli jego grupa (partia) przekroczy 10 osób on musi dokonać rozłamu. Polityka to sztuka kompromisu... Mam nadzieję że ten człowiek nigdy nie wróci na scenę polityczną.
Cztery lata istnienia Prawicy rzec zpospolitej, to historia jednoczenia różnych środowisk i w tym jest siła marka jurka.
Marek Jurek nie rozumie, że nie ma żadnych cech by być przywódcą a jego program to kulturalna,nawiedzona fantasmagoria i historyczny archaizm. PJN mimo słabych obecnie notowań jest partią nowoczesnego środka, formacją centroprawicową o liberalno(w dobrym znaczeniu tego słowa)konserwatywnym obliczu, skupiającą tysiące członków i posiadającą struktury w większości powiatów w Polsce. Prawica Marka Jurka nie ma żadnych szans na rozwój i nie poprze jej nawet Ojciec Rydzyk już dziś lokujący swoich ludzi na listach PIS.
Kanapa Marka Jurka ma sztandar zastępów św. Trójcy i jako taka musi być okrętem flagowym. Rozmowy z Markiem Jurkiem były ale wobec właściwego mu głębokiego przekonania o swojej misji i wierze w nową ewangelizację narodu polskiego pod jego duchowym przywództwem, spaliły na panewce. Będzie więc szedł sam potwierdzając swoje nieracjonalne oblicze nawiedzonego politycznego rozbijacza.
Ta"kanapa" w wyborach prezydenckich zebrała 250 tyś podpisów popierających Marka jurka.
To ciekawe, że w wyborach dostał 177 315 głosów. Czyli nawet ci, którzy mu sie podpisali, na niego nie glosowali.
PJN dawała mu i kilku jego działaczom jedynki na swoich listach ale delegat Nieba przekonał go, że to za mało. Już raczej zgodziłby się na to by to Kowal i "reszta" z jego formacji wystartowali z list PRAWICY. Tak, to by było i godne i sprawiedliwe.Popieram szerokie przekonanie, że rozmowy z Jurkiem to całkowita fikcja. Nikt nie przekona misjonarza, bo nikt nie dysponuje takimi argumentami jak siły niebieskie.
Jestem ciekawy o co PJN chodzi, oczywiście oprócz mandatów w Sejmie. O co chodzi Jurkowi, to wiadomo. Można się z nim zgadzać, lub nie, ale jest w swych wyborach ideowych i politycznych konsekwentny. Ale PJN, to jak mówił tow. Wiesław;"ni pies, ni wydra, coś na kształt świdra'
PJN dawała markowi jurkowi... Niderlady.
Dac p. Jurkowi,Piotrowi,Maurycemu Jurkowi bukiet kwiatów,buzi i poslac do domu.
"PJN dawała mu i kilku jego działaczom jedynki na swoich listach" Kilka "jedynek"! To ma załatwiać sprawę? A gdzie program, idee? Może Michaś Kamiński będzie kreował politykę! Nie dziwię się Jurkowi, bo nawet na 3/4 "jedynek" nie warto iść w towarzystwie niektórych "pijonków".
PJN dawała Jurkowi... w momencie kiedy sama w sondażach miała już 0 proc. A działki na księżycu to nie mogłaby dać???
PJN musi zdecydować, czym chce być: przybudówką PO, czy partia prawicową. Oba warianty wymagaja określeonej strategii, a ty czasem PJN nie jest w stanie podjąć żadnej decyzji.
PJN nie jest przybudówką PO ale nie zgadza się na samobójczą strategię lidera PIS. Krakowskie Przedmieście, wspólne z Rodziną Radia Maryja i Grupami Oporu Solidarności Walczącej pochody i manifestacje ułatwiają tylko propagandzie PO ostrzał PISU. Nie odpowiada nam również skamieniała struktura tej partii czyli jednoosobowe rządy pełnomocników i brak wewnętrznej dyskusji o najważniejszych sprawach. PJN podał rękę Jurkowi ale ten już urósł i miał trudny do zaspokojenia apetyt.
PJN-to zboczeńcy--z daleka od PJN--Marku Jurku-tylko sam bez tych zboczenców--Kowal TWPALLAD-z daleka od niego--Sam masz szanse ze zboczeńcami nie.
Marek Jurek podawał rękę PJN-owi, ale ci bedąc przekonani o swojej wielkości i atrakcyjności (0 proc. w sondażach) odpowiedzieli krótko - TKM - nasz marka, logo i koniec. Tak się negocjacji nie prowadzi. A tak zostali zwykłą szarą, bezkształtną masą. Sami nie wiedzą czym są i czego chcą. To że w tej chwili są w Sejmie i Europarlamencie nie znaczy nic. W połowie października pewnie będzie już po PJN-ie
Prawica rzeczpospolitej już kilkakrotnie udowodniła swoja zdolność wyborczą, a PJN nie tylko nigdy nie wygrał wyborów, ale nawet ich nie przegrał. Dlatego można wszyystko można powiedzieć o PJN bez obawy, że zostanie zweryfikowane.
Ojciec Rydzyk zachowuje się, jak PAX wobec PZPR. A Kościół powinien zachowywać sie wobec partii politycznych, tak Jak kard. Wyszyński wobec Solidarnośći. PIS w tej kadencji nie tylko nie podjął żadnych incjatyw katolickich, ale Jarosław kaczyński był demonstracyjnie nieobecny w czasie pierwszego głosowania w sprawie świeta Trzech Króli i w czasie głosowania w sprawie definicji małżeństwa w prawie prywatnym miedzynarodowym. Wówczas nieobecność kilkunastu posłów PIS zadecydowała o przegranej 9przegrano dwoma głosami. Popieranie takiej partiiprzez instytucje kościelne jest moralnie odrażające. kościół powinien wszystkim stawiać moralne wymagania, a nie nagradzać tych, którzy sie od tych wymagań dyspensują.
Zpewnościa wybitnymi cechami przywódczymi wykazywała się p. Kluzik-Rostkowska, skoro tak długo była szefową PJN, a obecnie także jej nastepca.
Musiało w p. Kluzik coś rzeczywiście być, bo prezes Kaczyński byle komu nie proponowałby funkcji swojego zastępcy. ;-)
Pan Jurek zawsze wzbudzal we mnie szacunek za wiernosc swoim pogladom, i za prawdę. W polityce to rzadkosc. Zycze mu wejscia do sejmu, ale wciaz musialby mnie przekonac, ze glosowanie na jego partie ma sens. Nasza ordynacje "rozdaje" glosy tych z ponizej 5% gl. zwyciezcom. Poniewaz moze to byc PO, obawiam sie, ze moj glos wtedy pojdzie gl. na te partię, nawet jesli to byloby tylko 20%.
Szkoda, że Marek Jurek nie został księdzem. Tam takich ludzi trzeba. Ale do swojej polityki niewielu przekona. Prawica Chrześcijańska to dziś mała grupa osób o znikomym statusie. PJN stawia na szerokie centrum, tam są miliony zagubionych i dziś głosujących na PO. Do okopów św. Trójcy, z całym szacunkiem niewielu przejdzie. A trzeba wiedzieć, że jak pokazała historia Marek Jurek ma apetyt niezaspokojony. Przykład z PIS pokazuje to dobitnie.
Głosowanie na kandydatów PISu, jest nierozsądne, bo znaczna ich część po przegranych przez PIS wyborach ustawi się w kolejce do PO. Kaczyński, tak traktuje posłów, że jeżeli pojawia się możliwość przejścia do innej partii, to nie ulega wątpliwości, że to zrobią. Dlatego wiele głosów oddanych na PIS, zasili Platformę.
gościu z 09:19 twoja wypowiedź jest groteskowa !!!
Taaaaaakk-głosujemy na Marka Jurka i takich pierdolców jak tu pod ta notką-do domów i tam przysmrodzac-piszecie jak potłuczeni-nie dziwie się,ze Kaczor nie chce z wami gadac-o czym o traktacie nicejskim,czy o dupie maryni.
PJN nie idzie z prawicą bo to twór załozony przez WSI-p. Marku Jurku-z daleka od nich.kowal to mętna postac-niestety.On był w PIS wtyką- -jego zadaniem było rozbicie partii-szuja jakich mało-niech się zajmie swoim bratem pedofilem-niech mu pomoże.
Tak racja. Niech każdy na prawicy idzie własną drogą bo ma i tak zagwarantowane przekroczenie progu. Idźcie osobno! to najlepsza rada prosto z serca WSI.
CZY W WIZJI JAROSŁAWA MARKA RYMKIEWICZA JEST MIEJSCE DLA BOGA? http://lukas.nowyekran.pl/post/21775,czy-w-wizji-jaroslawa-marka-rymkiewicza-jest-miejsce-dla-boga
Dobrze by było gdyby partia pana Jurka dostała 49,5 procent głosów. Ale niestety - to będą promille...
Ale bez tych promili PIS nie będzie w stanie rządzić.
I chyba właśnie panu Jurkowi o to chodzi.
Głosuję na PR Marka Jurka. Mój głos to głos za Polskę Katolicką i Narodową.
Ja też
Panie Marku Jurku kochany. Jeżeli Pan patronuje ruchowi, który odcina się jedynej realnej siły na Prawicy, jaką jest PiS, to muszę powiedzieć wyraźnie: JA PANA KOMPLETNIE NIE ROZUMIEM ! Pan działa na szkodę prawicy i Polski ! Platforma i SLD (rozumiem to b. szeroko) tylko czeka na podziały, a Pan i całe środowisko PJN wychodzicie na przeciw potrzebom Platformy i SLD. JA TEGO NIE ROZUMIEM ???
piss nie jest żadną prawicą, to normalni bolszewicy
PIS, podobnie jak i PO to instytucje reprezentujące w polsce cywilizację turańska. jak pisze prof. Koneczny metoda organizacji społeczeństwa w tej cywilizacji jest obóz wojskowy, a naczelna cnotą społeczną służalczość wobec chana. Chan bowiem jest właścicielem swego wojska.Wielu internautów na tym portalu zachowuje się jak niewolncy swych chanów, bez wzglendu, czy to kacZyński, czy Tusk. I to jest miara cywilizacyjnego upadku polski.
"odcina się jedynej realnej siły na Prawicy, jaką jest PiS" "Odcina"? M. Jurek proponował J. Kaczyńskiemu wspólny start, ale J. Kaczyński nie zareagował (od lutego).
Poza tym PiS NIE JEST ŻADNĄ PRAWICĄ! To ugrupowanie etatystyczne, lewicujące.
Marek Jurek wysuwa bardzo śmiałe teorie, w dodatku ogóle nie przekonywujące. Dodatkowo jak na dłoni widać, że Jurkowi chodzi o bratanie się z Jarosławem- ten w końcu jest wybieralny a Jurkowi grozi out,,,,
czyżby jurkowa krytyka PJN to duży uśmiech w stronę Kaczora? hmmm Panie Jurek Kowal jest 1000 razy bardziej wiarygodny i merytoryczny niż Pan.
No cóż jeżeli Pani sie podoba traktat lizboński, to prawda. Ale komu rozsadnemu może sie on podobać?
ALA przeczytaj ponownie powyższy tekst Jurka i odnieś się merytorycznie a nie wymyślaj.
Mamy w Polsce jednego prawdziwego profesjonalnego polityka, którego celem nie jest władza, a walka o idee. Pewnie dlatego nigdy nie uda mu się dojść do jej szczytów, ale może być jak wyrzut sumienia dla innych przedstawicieli prawicy. Brawo dla MJ!
Maksymilian: Dlaczego Prawica nie idzie z PiSem? Widać gołym okiem, że są idiotami, albo mają do wykonania takie zadanie. Dziwne, że pan M. Jurek nie rozumie, że teraz nie idzie o to kto jest prawdziwą prawicą, a kto tylko prawicą, lewicą czy komunistą.Teraz jest walka dobra ze złem, a to osoba wierząca nie ma prawa nie rozrózniać.
To PIS odrzucił propozycję Marka Jurka wspólnego startu w wyborach. Więć to piS ponosiodpowiedzialność za podział. Nikt nie zmusi PISu do porozumienia, chyba że wyborcy się od PISu odwrócą. to jedyna możliwość porozumienia z PIs
Jeden Kaczyński rozumie, że aby się łączyć, trzeba mieć jakąś wspólną, uzgodnioną bazę programową. W przeciwnym razie zaraz znowu będą mu wychodzić. Pan M. Jurek natomiast krytykuje PJN, ale zaprasza ich serdecznie. Logiki w tym nie widać.
Podobno PiS zaproponował Jurkowi "jedynkę" na swoich listach, oraz dalsze miejsca dla innych członków Prawicy, tylko jak widać to właśnie Jurek nie bardzo chce z PiS współpracować, woli iść do wyborów sam bez szans na zdobycie mandatów. Jeśli Jurek będzie w tych wyborach startować sam pomaga de facto Platformie.
"Podobno" robi wielką różnicę. Jeśli będziesz miał jakieś sprawdzone wieści to się odezwij, a nie machaj jęzorem po próżnicy.
PiS zaproponował Jurkowi "jedynkę" po to, żeby go uciszyć. Ale M. Jurek wie, że w pojedynkę znaczyłby w PiS mniej, niż Brudziński czy Hoffman, którzy zrobią wszystko, co każe im prezes Kaczyński. A jak Kaczyński każe, to zagłosują za sojuszem z SLD albo za aborcją. Dlatego Jurek chce współpracować na poziomie dwóch niezależnych partii, bo tylko tak może realizować politykę, która jest zgodna nie z doraźnym interesem Pis, ale z interesem Polski.
Panie pośle, pan się powinien cieszyć, że PJN zaproponowało Panu udział w tworzeniu swoich list. Pana partia z UPR to margines, taka smutna prawda. Zbieranie odpadków jak Jerzy Nowak najdobitniej o tym świadczą. Z takimi ludźmi nic się nie zbuduje, z PJN przeciwnie - można całkiem sporo, bo to dziś jedyna alternatywa dla PO-PiSu.
PJN to wirtualny stwór, podobnie jak wcześniej Lib ertas, czy partia Piskorskiego, o których dużo było w mediach. I co, i nic po tych partiach już nie ma śladu a partia marka JUrka istnieje i się rozwija. PJN to gwiazdka jednego medialnego sezonu.
To co napisał marek jurek to brzmi jednak jak oferta dla PJN, tylko wydaje się, że zwolennicy tej partii na tym portalu tego nie zrozumieli.
Jedzcie lepiej do sanatorium a po powrocie do psychiatry.
PJN to bezkształtna szara masa niestety. Nie jest zadną alternatywą dla nikogo. szkoda.
Przykro, że Marek Jurek myśli tylko o sobie! Fiasko rozmów z PJN to wynik jego zbyt dużego ego. To właśnie on zaprzepaścił możliwości wspólnego startu. Widać zależy mu na rozdrobnieniu prawicy. I jeszcze fakt że wypowiada się nierozważnie świadczy o od początku złych intencjach. PJN ma większe szanse niż MJ się wydaje.Na szczęście!!!
Pogratulować dobrego samopoczucia.
Szkoda gadać... Marek Jurek, to każdy powinien wiedzieć, chce uprawiać politykę z książeczką do nabożeństwa. Zresztą jego poglądy gospodarcze zawsze były prospołeczne (taki Dobry Człowiek) nie mogę go więc zaliczyć do Ludzi Prawicy. A do Sejmu samodzielnie nie ma szans...
M. Jurek: "Gdyby Koledzy z PJN (skoro już za późno na prezentowanie nowych inicjatyw) zdecydowali się brać w nim udział – będą przyjęci serdecznie, bez sporów o pierwszeństwo, z całym uznaniem dla ich medialnej pozycji, tak jak wczoraj." A więc wszystkie te zastrzeżenia, o których Pan napisał, są bez znaczenia. Wychodzi na to, że "koledzy" z PJNu mogą dalej trajkotać, co im ślina na język przyniesie, a mimo to będą przez Pana serdecznie przyjęci. Więc gdzie tu wspólnota programów, która w normalnym układzie powinna być podstawą takich połączeń??? Równie dobrze może Pan zaprosić kolegów z SLD!
Marek Jurek-to mężczyzna-tyle w temacie
Za każdym razem gdy widzę tego Pana ,przypominają mi się słowa wcześniej napisane... „Marek musi się dogadać z Jurkiem!!!… jak do tej pory jeden mówi to a drugi zaprzecza i tak się kiwają od czasu kiedy odszedł ze stanowiska marszałka sejmu…wówczas zamiast poszerzać prawicę i walczyć o wolną i demokratyczną Polskę…zabrał zabawki ,bo się obraził i założył „kółko różańcowe”…nam nie potrzeba ludzi słabych i niezdecydowanych”…aby zbudować Nowe Państwo, trzeba wiedzieć czego się chce...chyba że taka wasza rola, to byłoby okrutne i raczej nie wierzę...prędzej to głupota i ambicja, która was wszystkich pociągnie na dno...społeczeństwo wam tego nie wybaczy...
Jurek założył "kółko różańcowe", a Kaczor zrobił z SLD deal w TVP. Kto jest Prawdziwym Politykiem?
Panie Jurek, proszę wrócić do PIS i zabrać ze sobą panią Jakubiak i pana Kowala,dogadacie się z Kaczyńskim i będzie dobrze. A tak się rozdrabniacie i tych 5% nikt nie zdobędzie , trzeba te głosy dodać do PIS , a wygrana jest w kieszeni
Masz rację, ale J. kczyński nie chce gadać z Jrkiem. Pewnie doskwiera mu sumienie po 2007 r. gdy torpedował ochronę życia. Woli przegrać?
Przy całej sympatii i szacunku dla p.Jurka i zrozumienia dla jego poglądów zgadzam się z tymi, którzy uważają iż jego inicjatywa nie ma szans powodzenia. Margines polityczny jakim jest PR,UPR a także PJN nie ma szans na miejsca w parlamencie.Głosowanie na te partie to osłabienie szansy PiSu na pokonanie PO albo przynajmniej na uzyskanie przezeń dobrego wyniku. Jedyną szansą powodzenia było zbudowanie koalicji w porozumieniu właśnie z PiSem (oczywiście na czytelnie wynegocjowanych warunkach). Teraz jest już za późno.Każdy, kto nie chce dłuższych rządów PO i nie należy elektoratu SLD czy PSL powinien, mimo wszelkich zastrzeżeń które rozumiem, głosować na PiS.Oczywiście można na mnie, jak na Fitza, wylać nawet kilka kubłów pomyj,ale kto tego nie rozumie nie powinien komentować polityki. Trudno bowiem takie komentarze traktować poważnie. Polityka to brutalna gra i nie każdy potrafi w nią grać.Pan Jurek do dobrych graczy, niestety, nie należy a szkoda, bo to bardzo mądry człowiek.
Do tego dochodzi matematyka wyborcza. W tej ordynacji tylko duży sie liczy... przez kilkanaście lat ćwiczyliśmy tą matematykę wyborczą z wiadomymi skutkami.
Czy PIS przegra 20. czy 40 mandatami w stosunku do PO, to nie ma znaczenia. I tak nie ma szans na wygraną, a swą kampanią jeszcze bardziej się pogrąża. W takiej sytuacji najrozsadnieszym rozwiązaniem jest głos na partię Marka Jurka. Lepiej mieć w Sejmie głos rozsądny, niż nie mieć go wcale.Co więcej obecność Prawicy Rzeczpospolitej zapobieży staczaniu się PISu w lewo. Dlatego też zwolennicy powinni głosować na partię Jurka.
Jurek już raz był w PIS i zostawił te partię w najtrudniejszym dla niej okresie. Wtedy stawiał na niemożliwe i dziś także. To nawiedzony lider bez realnego programu za to z jedną "sprawa do załatwienia". Zastopowanie aborcji poprzez bardziej restrykcyjną ustawę. Tez jestem przeciwko aborcji ale na Marka Jurka głosu nie oddam. Zagłosuję raczej na PJN. Umiarkowaną partię środka
"Wtedy stawiał na niemożliwe i dziś także." Konfabulujesz - co jest "niemożliwe"? Parę dni temu cały klub PiS głosował za zakazem aborcji.
A niby czemu wyborcom prawicowym miałoby zależeć na tym, żeby socjaliści pobożni (PiS) pobili socjalistów bezbożnych (PO)? Tak czy inaczej wygraliby socjaliści. Jedni warci drugich.
W PISie byc może są pobożni, ale Kaczyński doprowadził do głębokiej demoralizacji tej partii. Znaczna ich część jest "pobożna' tylko na pokaz.
A po co głosować na PiS? Żeby nowy traktat lizboński albo inne szkodliwe prawo przegłosowali?
Wszyscy sa zdemoralizowani-wszyscy sie zakochali w kocie prezesa Aliku. Nikt nie mysli jak pozbyc się traktatu nicejskiego i Kaczora-przecież Marek Jurek byłby lepszy od Kaczora i ładniejszy.
Swiętoszek egocentryczny, z nikim nie potrafi pracować, wszystko rozpieprza na prawdej stronie. Ma szansę na 0.5% i niech tak pozostanie
Do BLEE ble, ble ble
PJN idzie za wskazówką cioci z gw!
PJN odszedł bo nie zgadzał się ze strategią Jarosława Kaczyńskiego. I miał rację. Ta taktyka najbardziej odpowiada Platformie. Miliony przeciętnych umiarkowanych obywateli nie pójdą tą drogą.
Jak to możliwe, że są prawicą chrześcijańsko-konserwatywną skoro 1) Bóg daje ludziom wolny wybór, a zarówno PiS jak i PR reprezentuje idee tzw. "silnego państwa" (?), które ten wybór ogranicza i nawet zwalcza, a najbardziej przeszkadza wzrostowi gospodarczemu. 2) konserwatyzm ten nie ma nic wspólnego z poglądami na państwo stronnictwa Ronalda Reagana i Margaret Thatcher, która pewnie uśmiałaby się czytając program "społecznej" gospodarki rynkowej PiS, który nie jest prawicą!! Wywodzi się z Porozumienia Centrum i jest partią centrową! Ludzie nie dajcie się ogłupić to propaganda do dobrego Public Relations partii. Chyba w to nie wierzycie? Prawica Rzeczpospolitej nie jest więc partią chrześcijańsko-konserwatywną, ale raczej chadecko-narodową ( chadecja znaczy dziś już co innego niż kiedyś), ale moralniejsza od chadeków niemieckich
Ludzi nic nie obchodzą te nazwy. Chcą kasy i spokoju. Unikają kłopotów. Lub tak im się przynajmniej wydaje. Partyjna oferta to również towar, niestety. Dobry ale źle opakowany lub fatalnie promowany nie sprzeda się.
Marek-jurek- czas najwyższy wybrać się na paradę równości -miejsca tam dla zdrajców i narcyzów dostatek.
Po co? Na Paradzie są już są radni PiS z Ursynowa.
Panie Marku, bedąc marszałkiem sejmu postawił pan PISowi nierealne żądania w sprawie dotyczącej aborcji a potem zostawił tę partię w najtrudniejszym dla niej okresie. Powołana przez pana kanapa od razu poszła na dno a pan zostawiwszy kolegów na lodzie wystartował do senatu, rzecz jasna bez powodzenia. To o co pan zabiega to tyko początek w razie uzyskania mandatu natychmiast pojawią się kolejne żądania i warunki. Jest pan politykiem zero-jedynkowym i trzeba się takich wystrzegać. To co zaproponował Kowal wystarczy.
Co było "nierealne"? Parę dni temu cały PiS głosował "za" zakazem aborcji, więc co było "nierealne" w 2007 r.?
Cały PiS głosował za skierowaniem projektu do prac w komisjach.
Przebrała się miarka, głosuję na Marka!
Panie Marku dziekujemy już , niech Pan zajmie sie czymś innym . Polityka nie jest nie dla pana.Naprawdę szkoda czasu , zycie jest za krótkie aby go tak marnować.
Marek Jurek błędnie uważa, że jest ważnym graczem na scenie politycznej. Jego partia jest tylko drugą wersją PiSu i praktycznie nic nowego nie oferuje. PJN ma nowy, lepszy pomysł na partię - bardziej profesjonalny styl uprawiania polityki i znacznie mniejszy nacisk na bezsensowną walkę ideologiczną. Do mnie znacznie bardziej przemawia taka wizja polskiej prawicy, jaką przedstawia PJN.
PJN bardzo profesjonalnie roztrwonił potencjalnie bardzo duże możliwości politycznego działania. I w tym profesjonalizmie jest bardzo konsekwentny.
Zero klasy politycznej ze strony Marka Jurka. Nie dziwię się że PJN nie chciało zmieniać swojej nazwy! Ich marka jest wyrobiona! Jaki sens jest tworzenie nowej tuż przed wyborami?
JUrek sam nie wie co mówi, jego partii nikt nie zna mało kto słyszał o jego partii, o nim jedynie tak, partia jednej twarzy, ale ważnej, w PJNie jednak jest więcej znanych osób i są w sejmie.. PJN to już jakaś tam marka jest, był szum, sporo osób słyszało o nich zmiana nazwy? to samobójstwo. Powinni iść jak już po nazwą PJNu, a nie nie wiadomo czego, komu nic nie mówi nazwa.
PJN jest w Sejmie do 9 października.
po 9 poza sejmem i dobrze
Mogę iść o zakład że za rok o tej porze na hasło PJN mało kto będzie w stanie powiedzieć co to jest. Kolejny projekt, który jak Polska XXI, Polska Plus, SD Piskorskiego, Libertas, Demokraci pl odejdzie w niepamięć. Dlaczego Bo brak tam idei, przekonań scalających grupę. Nie dostaną się do Sejmu i rozejdą się do PiSu, PO, może jeszcze gdzieś indziej. Co by nie powiedzieć Marek Jurek nadał Prawicy jasny kierunek i konsekwentnie partie prowadzi. Przetrwa i z czasem zdobędzie wpływ na losy państwa.
Przebrała się miarka, głosuję na Marka! (i Bartosza z UPR!)
UPR głosuj3e na Prawice rzeczpospolitej
PJN-szarabezkształtnamasa. prawicolewicocentrum. socjalnokonserwatywnoliberalnecoś.
Tylko zachodzi pytanie o co temu PJNowi chodzi? Ale o co chodzi po prostu...
Panie Fritz,ma pan racje! A pytanie do p.Jurka;czy pan jest taki naiwny,czy uważa pan wszystkich za tumanów?Niech pan zapyta PJN; po co spotykali się z Palikotem? Kim jest p.Kowal?/jeśli ciocią jest słynna właścicielka GW?/ Po co te ruchy rozbijające polską prawicę?/myślący rozumieją a pan nie?/ Tak jak Węgrzy;70% za Orbanem i odsunęli to lewactwo-liberalne od koryta!
Marek Jurek, niby prawicowiec, przebiera nogami do politycznej kopukacji z jeszcze większą niby prawicą - PJN-em. Mówi przy tym, że chce zbudować samodzielną prawicę chrześcijańsko-konserwatywną. Albo głupek z niego, albo hochsztapler polityczny. A może jedno i drugie? Natomiast z całą pewnością obłudnik i osobnik o wielkiej niedojrzałości moralnej i politycznej. Pewnie znów skomentuje głupkowato, jak często to czyni, że "każdy sądzi po sobie".
Co jest złego w próbie przeciągnięcia PJN na właściwą stronę po odejściu Kluzik-Rostkowskiej? Nie zauważyłeś Frankisto, że Marek Jurek nie dogadał się z PJN z powodu braku woli po stronie PJN zbudowania formacji o konserwatywnym profilu? Uważasz, że partia Jurka powinna wtopić się w bezideowy PiS, samorozwiązać, ponieść porażkę, czy zbudować coś wartościowego i wejść do Sejmu?
Nie mówię, że PiS jest prawicą, bo tylko troszenieczkę i czasami broni interesu narodowego, a jeszcze mniej porządku moralnego. Natomiast Marek Jurek jest denny pod każdym względe. Jeśli ktoś nie widzi tego, a w ocenie Marka Jurka kieruje się tylko jego postawą (słuszną) w obronie życia poczętego, to szczerze współczuję takiemu zagubionemu intelektowi. Wystarczy nieco szersza perspektywa, by zauważyć pokrętność Jurka w wielu kwestiach, w wielu elementarny brak rozumu i mądrości, a w jeszcze innych obłudę, jak np. przypisanie się do rządowych obchodów zamachu smoleńskiego, a także parę innych skandalicznie zachowań. Nie ma tutaj miejsca na rozwinięcie tematu.
Kita, nie ośmieszaj się, przez przypisywanie jakiejkolwiek prawicowości PJN-owi, nawet po odejściu Kluzikowej
Panie Marszałku trochę pokory! Start z list PJN był dla Pana wielką szansą! PJN to znana marka nazwy Pana partii żaden przeciętny wyborca nie zna. Poza tym poglądowo też by się Pan zmieścił. Zarówno Pan jak i Janusz KM tracicie szansę wejścia do Sejmu odrzucając start z list PJN.
Świetny pseudonim (lub inicjały)- "TW". Nic dodać nic ująć! Cała prawda, całą dobę!
Nie przegap
- Sławomir Cenckiewicz: dwa świadectwa na temat pisowni „sowiecki” a nie „radziecki
- Przemówienie śp. prezydenta Kaczyńskiego z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja. "Aby zwyciężała uczciwość, a nie cynizm i draństwo"
- Jarosław Kaczyński dla wPolityce.pl na 3 maja: "Front naprawy Rzeczypospolitej rośnie w siłę, i to widać gołym okiem"
- Na Jasnej Górze odsłonięto Epitafium Smoleńskie. "Zapisujemy te imiona w duchowej stolicy narodu polskiego ku ich wiecznej pamięci"
- Piotr Zaremba: Trzy racje i trzy pułapki bojkotu Ukrainy. W tej sprawie jestem jednak za Jarosławem Kaczyńskim
- Zuzanna Kurtyka dla Stefczyk.info po odsłonięciu epitafium smoleńskiego: "wyręczamy władzę w jej psim obowiązku"